Connect.si - Aplikacije > iOS

Test: merilec srčnega utripa Wahoo Fitness Blue HR za Apple iPhone 4S

Foto: Aerobna vadba – kdaj in koliko? - Connect.si
  • Foto: Aerobna vadba – kdaj in koliko? - Connect.si
  • Foto: Aerobna vadba – kdaj in koliko? - Connect.si
  • Foto: Aerobna vadba – kdaj in koliko? - Connect.si
  • Foto: Aerobna vadba – kdaj in koliko? - Connect.si
  • Foto: Aerobna vadba – kdaj in koliko? - Connect.si
  • Foto: Aerobna vadba – kdaj in koliko? - Connect.si
  • Foto: Aerobna vadba – kdaj in koliko? - Connect.si

O zdravem duhu v zdravem telesu so čivkali (pa ne na tviterju) že stari Grki. Športne aktivnosti se lahko lotimo iz različnih razlogov. Hujšanje je verjetno razlog številka ena pri začetnikih. A ne glede na to, ali ste začetnik, ali  športate v višji prestavi, ne smete spregledati ene vrste športnih pripomočkov. Merilci srčnega utripa so enostavne naprave, ki so koristne tako iz zdravstvenega vidika (varno športno udejstvovanje), kot tudi iz motivacijskega in programskega vidika.

Pravilna izbira športnih pripomočkov

Seveda se lahko odločite, da boste po livadi tekli bosi (kar je, mimogrede, zelo priporočljivo) in brez vsakršnih elektronskih dodatkov in druge športne opreme. A ker smo pri športni vadbi vedno omejeni z okoljem v katerem se nahajamo, športnimi objekti, našimi fizičnimi zmožnostmi ipd., je izbira prave športne opreme nujna, če želimo v vadbi uživati in varno stopnjevati formo.

Če ste se recimo odločili za tek, ki je najbolj univerzalen šport, ki se ga lahko loti vsak, potem so športni copati tista prva oprema, brez katere ne bo šlo. Za nekaj nasvetov na kaj moramo biti pozorni pri izbiri tekaških copat, priporočamo članek na aktivni.si, v tokratnem testu pa smo pogledali pripomoček, ki bi moral biti na drugem mestu nakupovalnega seznama vsakega rekreativnega športnika.

Merilci srčnega utripa

Srčni utrip ob zbujanju je glavni pokazatelj vaše splošne fizične pripravljenosti. Bolj ko ste fit, nižji srčni utrip boste imeli zjutraj preden vstanete s postelje.

Več o teoriji srčnega utripa si sicer lahko preberete v članku "Kako oceniti svojo tekaško formo", za potrebo tega testa povejmo le, da lahko srčni utrip med vadbo izkoristimo za prilagajanje intenzivnosti vadbe.

Če želimo recimo uravnavati telesno težo, je najboljša vadba tista, ki se dogaja v t.i. aerobni coni ali po domače, manj intenzivna vadba (60 do 70% maksimalnega srčnega utripa).

Kako oceniti kdaj vadimo v aerobni coni in kdaj je naša vadba preveč intenzivna je brez vadbenih pripomočkov zelo težko. Pomagamo si lahko s pravilom, da mora biti tek, hoja, rolanje, kolesarjenje idr. tako intenziven, da lahko med vadbo prosto govorimo.

To je le okvirna ocena prave cone, za natančno uravnavanje pa brez vadbenih pripomočkov, kot je merilec srčnega utripa, ne bo šlo. Brez merilca utripa tudi ne bo šlo, če ste se odločili za kak drug program vadbe, ki zahteva točno določeno intenzivnost (recimo trening eksplozivnosti, vzdržljivosti ipd.).

Merilec srčnega utripa pomaga tudi pri motivaciji

Če vadimo z merilcem srčnega utripa, se ne more zgoditi, da bi se med vadbo prekomerno naprezali. Mučno naprezanje pa seveda zelo slabo vpliva na motivacijo in jemlje veselje do vadbe in željo da bi z njo redno nadaljevali. Merilec srčnega utripa je tako celo bolj nujen za popolne začetnike, kot za izkušene rekreativce.

Wahoo Fitness Blue HR

Wahoo merilec srčnega utripa za iPhone

Na trgu je mnogo priznanih modelov merilcev srčnega utripa, ki so običajno sestavljeni iz kompleta elastičnega pasu, ki si ga nadenemo okoli prsnega koša ter ure, ki prikazuje trenutno stanje utripa. Mnogi sistemi hkrati merijo tudi porabljene kalorije, dolžino opravljene poti ipd.

Podjetje Wahoo Fintess ima mnogo produktov za športno vadbo (pri nas jih lahko dobite v trgovini cekarcek.si), mi smo si ogledali sistem "Wahoo Blue HR - merilec srčnega utripa za iPhone 4S", ki ga sestavlja samo elastični pas, saj uro nadomešča Applov mobilnik iPhone 4S oz. na iPhone naložena Whoojeva aplikacija Wahoo Fitness.

Wahoo Fitenss osebni trener

Prednost povezovanja merilnega traku z iPhonom je v tem, da če tudi sicer radi vadite z mobilnikom za pasom ali pripetim na nadlakt, z Wahoojevim sistemom ne potrebujete dodatne naprave, ki prikazuje rezultat meritev.

Druga prednost je, da vam aplikacija med vadbo preko slušalk priklopljenih na iPhone 4S sporoča razna opozorila in obvestila.

Slabost te rešitve je pravzaprav le ena, obvezno morate s seboj na vadbo vzeti Applov iPhone 4S, saj mobilnik ni med najmanjšimi in najlažjimi in je zato priporočljivo imeti namenski trak za pripenjanje aparata okoli roke ali pasu, da vas med vadbo ne ovira.

Wahoo Fitness Blue HR

Wahoo Fitens - v praksi

Namestitev aplikacije je enostavna. Po tem, ko jo poiščete v App Store (je brezplačna), se registrirate in že jo lahko pričnete uporabljati. Uporabniški vmesnik je enostaven, sama aplikacija pa omogoča mnogo nastavitev, s katerimi se dejasnko ni potrebno ubadati, če se vam ne ljubi.

Že takoj na začetku vas pozdravi izbira vrste vadbe, na voljo je kolesarjenje ali tek. Seveda lahko dodate tudi svoje programe. Pri vsakem programu lahko prilagodite praktično vse vidike aplikacije, od izbire cone intenzivnosti, alarmov, izgleda aplikacije ipd.

Najbolj priročna stvar aplikacije Wahoo Fitnes je zvok osebne trenerke, ki vas preko slušalk obvešča o trenutnem stanju vadbe.

Možnosti nastavljanja o čem vas bo osebna trenerka med vadbo obveščala je kakopak mnogo. Od tega, kdaj ste zapustili neko vadbeno cono, količine porabljenih kalorij, čas zadnjega kroga (če tečete po odsekih) ipd.

Osebna trenerka Sunni (izberete lahko tudi moški glas) prijetno zniža jakost glasbe, ki jo poslušate med vadbo in vam postreže s trenutno aktualnim obvestilom. Sistem deluje zanesljivo in ko se ga človeka navadi, je praktično nepogrešljiv.

Tako kot smo pri tovrstnih športnih aplikacijah vajeni, tudi Wahoo Fitness poleg časa, kalorij, utripa, hitrosti, preko GPS senzorja v iPhone 4S spremlja vašo pot na zemljevidu in ob koncu vadbe izriše celotno traso.

Zelo pohvalna lastnost Wahoo Fitness aplikacije je možnost shranjevanja aktivnosti na njihov strežnik, kjer smo si ustvarili profil (za arhiv) ter povezovanje z drugimi športnimi servisi, med katerimi sta pri nas verjetno najbolj znana Runkeeper in Nike+, žal pa med njimi ni prav tako zelo razširjenih Sports Tracker, Endomondo in miCoach (Wahoo Fitness sicer ponuja tudi pripomočke, ki so kompatibilni s temi sistemi).

Aplikacija Wahoo Fitness - ostale značilnosti

Med vadbo aplikacija meri srčni utrip in spremlja lokacijo preko GPS signala. Sicer aplikacija podpira še nekaj drugih vrst senzorjev, ki tokrat niso predmet testiranja.

Poleg zvočnih obvestil, lahko nastavite, da se med vadbo spremenijo določene lastnosti, kot je recimo jakost glasbe, začasna prekinitev vadbe in tudi bolj zapletene kombinacije, recimo: ko vaša aktivnost preide v določeno cono, zaustavi glasbo (kar bi bilo recimo lahko koristno ob koncu vadbe).

Po končani vadbi lahko pregledate statistiko in jo primerjate s predhodnimi aktivnostmi. Aplikacija izračuna povprečni srčni utrip vadbe, povprečno hitrost, maksimalne in minimalne vrednosti za srčni utrip, čas vadbe (in čas premorov), na voljo imate čase krogov ter porabljene kalorije.

Wahoo Fitness Blue HR

Zaključek

Vadba z merilcem srčnega utripa je nedvomno nekaj povsem drugega, kot vadba brez tega športnega pripomočka.

Kot smo že večkrat poudarili, je toliko bolj smiselna za začetnike, ker zelo pomaga ohranjati pravilno (nizko) intenziteto vadbe, ki je pri začetnikih mnogokrat razlog za izgubo motivacije pa tudi iz zdravstvenega vidika je pretiravanje ali vadba v napačnih conah lahko škodljiva.

Glede na to, da je tokratni testiranec merilec srčnega utripa Wahoo BlueHR namenjen lastnikom Applovega iPhone 4S (žal ne deluje z drugimi mobilniki) je njegova raba mišljena za rekreativce.

Aplikacija Wahoo Fitness, ki je nepogrešljiv del kompleta, je zelo pregledna, osebna glasovna pomočnica pa v veliko pomoč. Glasovno opominjanje in obveščanje je namreč precej bolj lagodno od recimo spremljanja podatkov na zaslonu ure v konkurenčnih merilnih kompletih.

Merilec srčnega utripa seveda ni poceni športni pripomoček, je v cenovnem razredu malce boljših tekaških copat. A če nameravate resno začeti s športno vadbo je investicija nedvomno upravičena.

Wahoo BlueHR - merilec srčnega utripa pri našem uvozniku stane 89 evrov, v kompletu pa dobite elastični pas z merilnima lamelama ter BlueTooth oddajnikom.

Za več informacij o teku, kolesarjenju, športni motivaciji, prehrani, hujšanju ipd. pa priporočamo spremljanje člankov in strokovnih nasvetov na spletni strani www.aktivni.si.

Na tviterju pa vse naštete najdete na @aktivni, @wahoofitness ter @cekarcek.

Aplikacije - iOS

04. 06. 2012 ob 07:00

Vas zanima naša ocena mobilnika, računalnika, navigacije, fotoaparata ...?

Želite biti obveščeni o novostih na strani?

Naročite se na Connect e-zin

Zadnje novice

Galerija

  • Aerobna vadba – kdaj in koliko? 
Nizkointenzivna vadba naj traja 25 do 45 minut. Če je vadba intenzivna, se namesto glukoze začnejo razkrajati mišične beljakovine 'mišice jejo sama sebe' in se pretvarjajo v glukozo, kar laično pomeni manj mišic ter upočasnjena presnova.  
http://www.aktivni.si/ostali-sporti/aerobna-vadba-kdaj-in-koliko/
  •  Wahoo Fitness Blue HR in trak za Apple iPhone za okoli roke ter nastavek za kolo.
  • Wahoo Fitness Blue HR omogoča deljenje statistike športne vadbe na razne internetne servise namenjene športnim navdušencem.
  • Wahoo Fitness Blue HR - poročilo po športni vadbi.
  • Wahoo Fitness Blue HR - med vadbo lahko poslušate vašo priljubljeno glasbo, ki jo imate shranjeno na iphonu, zaslon pa vam prikazuje trenutno stanje meritev.
  • Wahoo Fitness Blue HR sestavlja elastični trak v katerem so merilne lamele in zaponka z radijskim oddajnikom.
  • Wahoo Fitness Blue HR je potrebno po vsaki vadbi oprati v mrzli vodi in nežno obrisati ali pustiti, da se posuši na zraku. Lamele se namreč samodejno vklopijo, ko so pridejo v stik z vlago.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljno uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri